Thursday, 5 July 2018

Berkah kehidupan

Assalamualaikum

Berkat hidup.

Alhamdulillah dah hampir 7 bulan aku mendirikan rumah tangga.
Alhamdulillah juak dah selesai urusan pembiayaan rumah.

Sebelum umur jejak angka 30 tahun. Syukur ya rab. Antara wishlist ku yang dah tercapai.

Kenak berkah hidup dekat dengan rasa syukur.
Kadang kita tok dah diberik apa yang kita impikan pun kita rasa sik cukup. Mula lah bandingkan apa yang kita dapat dengan apa yang orang lain dapat.

Sebab ya rasa syukur ya penting... baruk kita dapat rasa nikmatnya rezki yang Allah berik. Jangan selalu madah

aku sepatutnya dapat belajar tinggi.. pergi oversea
Aku sepatutnya beli kereta lebih besar dari si polan
Aku sepatutnya ada rumah lebih besar darinya
Aku sepatutnya kahwin awal dari ompuan ya
Aku lebih layak gik dapat kerja ya dari nya
Aku sebenarnya lebih layak
 NIKMAT TOK NIKMAT YA REZKI TOK REZKI YA

AKU SEPATUTNYA DAPAT SEMUA YA!

Seharusnya, kata2 macam ya dielakkan. Pemikiran mcm ya sik perlu diadakan. KERNA YANG MEMBERI NIKMAT HANYA ALLAH. Dan kita sebagai hamba tok mesti igt segala isi dunia tok BUKAN HAK KITA. BUKAN KEPUNYAAN KITA. Lebihkan rasa syukur. alhamdulillah dengan segala nikmat yg kecil atau besar.. yg x nampak atau yg zahir.

Kerna aku pun dah puas tangga

Org kawen awal tapi rumah tangga sik berkekalan
Orang berumah sebesar istana dengan hutang sedikit tetapi dalam rumah ya huru hara.. dengan rumah ya sekali adalah bebanan
Orang yang bijak pandai tapi sik bekerjaya
Orang yg cantik tapi selalu ditipu lelaki
Orang yang dikurniakan anak tapi terpaksa berjauhan
Orang yang tiada masalah duit tapi hatinya sik tenang
Org yg bekereta tetapi kereta nya selalu bermasalah...

Ya semua adalah org yg terdekat dalam hidup aku kinek tok.

setiap kita dah ditulis rezki sengan ne sengan ne. Bagi aku berkat hidup ya sikkan kita rasa andai sik timbulkan rasa syukur. Jangan tangga org lebih dari kita.. tangga lah org yg jauh susah dari kita. Mok carik berkat hidup .. semai rs redha  dan ikhlas dgn jalan hidup tok. Ya doa aku setiap masa. Jadi aku org ya redha dan ikhlas.

InsyaAllah

😌





Wednesday, 22 November 2017

Syukur kwsp done

Syukur Alhamdulillah

Akhirnya dah dapat wang simpanan kwsp setelah tepat tepat 21 hari bekerja dari tarikh aku proses pengeluaran. Tertunggu tunggu juga. 

Syukurlah walau amaun yg dapat tidak seperti yang dibayangkan.

Syukur

Dupdap

Assalamualaikum

Lebih kurang dua minggu lagi. Tak terasa sebabnya terlalu sibuk dgn aktiviti akhir tahun di sekolah.

Dupdap


Friday, 18 August 2017

Yeayy... Syukur ke hadrat illahi. Ngee. 16/8/2017 rabu, dgn rasminya dpt dah surat cinta. 😂 surat pencen. 

Wednesday, 9 August 2017

Baruk marek cuba masker tepung beras ngan asam jawa. Hopefully berkesanlah pake buang parut jerawat..k glowing muka.. 😂

Lmk x jaga muka...heheh

Monday, 7 August 2017

Waiting with patience

Hyeipp
Tepat hari jemat riya 4/8/2017..cek cek portal spp..bahagian atas talian urusan perkhidmatan..at last dpt status proses pencen selesai. Hepi ehhh..rs syukur. Xtauklah orang lain. Tapi mun aku ng aku syukur glk lah. Lmk rs nggu bah. 

Hrp hrp next process dipermudahkanlah. And alhamdulillah juak hjg mggu tok tek 6/8 dah jumpa bridal and kira dah byk juak yg setel. 

Nang gaya langkah kaki lmbt ckit dr org lain..tapi xhal bah. Apa juak mok dikejar di dunia tok. Maok belumbak dgn sapa..belumbak sbb apa.. Ya di atas nun...mun xberik xjuak dpt. Boleh jadi haritok Allah berik rezki awal dr org lain esk lusak ny kemudiankan lagik.. Atau haritok nya berik banyak esk boleh jadi ckit...boleh jadi ckit hritok esk lusak tulat ny berik melimpah ruah. 

Mun ikut manusia sikkan puas. 

Tick tock..waiting with patience



Friday, 4 August 2017

Terbalik

Berubah 100% dr apa aku hrp. Mcm ni kita boleh ubah impian kita, pendirian kita 100 percent hanya untuk mencukupkan hdp. Phm? Benarlah orang mdh selagik kta x menghadapi situasi sekian sekian jgn memande mendabek dada, jgn nymn nymn bunyi kelaka..

Ikhlaskan hati tok Ya Allah. Bukan mudah keputusan tok..bukan juak termasuk dlm wishlist hdp...ikhlas dan jadikan hati tok ttp redha dan sbr. Sabar itu indah..

Kinek aku berpegang pada istiharah.. Mesti ada sbb nya kan...mesti ada hikmah nya nak.