Sunday, 22 May 2011

suburkanlah jiwaku yang kosong

aku berbicara mengenai cinta dia
sedangkan aku lupa pada cinta Illahi
aku merindui perkhabaran dia
sedangkan aku alpa pada janji yang kuasa
aku terpesona pada eloknya dia
sedangkan aku paling pada kesempurnaan Yang Esa
aku setia pada janji berdua
tapi aku ingkar padaMu Ya Allah...

Aku hambaMu yang selalu alpa
ku rayu Ya Rabb..
jangan Kau palingkan hatiku dari melihat kekuasaanMu
jangan Kau keringkan jiwaku dari menerima santapan kata-kataMu
jangan Kau patahkan iman dan takwaku dari agamaMu
jangan Kau tinggalkan aku mencari diri dalam panahan nafsu syaitan
jangan Kau lewati hariku tanpa keampunanMu Ya Allah

Ku mohon padaMu yang membolak balikkan iman dan takwa
tunjukkan aku jalan kebenaran
bukakan luasa pintu rahmat..
lindungilah aku Ya Allah
Ingati aku Ya Allah..
bantu aku Ya Allah...

jauhkanlah pandangan mataku dari kepalsuan dunia
temuilah aku kenikmatan hakiki
terangkanlah aku dengan petunjukMu Ya Rabb
basuh jiwaku dari gelisah
tenangkan hatiku Ya Allah...
bantulah aku.....

Amin..

No comments: