Friday, 10 June 2011

hana tajima

salam..
sangat udah lamak bebena aku mok molah entri tok tapi disebabkan kemalasan yang melanda jiwa raga so aku tangguh-tangguhkan. it's all about miz cutey hana tajima!! *ok..am i so excited?* i love her. sapa sik kan? muka kiut yang amat mudah mencairkan hati mana-mana spesies manusia. seperti yang diketahui ramai miz hana adalah fashion designer yang semakin fofular di Malaysia terutamanya dalam kalangan warga gadis-gadis bertudung Malaysia. Semua maok duplicate her style yang sememangnya trendy, stylish, seperti imej muslimah modern kini.



Untuk memulakan bicara *ayat yang sangat skema* dan untuk membuka pekung di dada, honestly saya tak kenalpun sapa hana tajima ni sedangkan orang ramai dah menggila dengan style dia at that time. *sorry for my manglish* --hoho, biasalah tu, 'saya hidup dalam kampus tercinta'--*skip that*. saya mula berkenalan dengan miz hana ni masa saya tengah membelek-belek mukabuku seorang gadis cantik yang sememangnya sangat mengikuti style miz hana. godek punya godek barulah saya tahu miz hana ni public figure kepada gadis-gadis bertudung semalaysia *paduhal nya tek...*

at first saya rasa terkejut *not really..juz terpana,terkesima sekejap* melihatkan style miz hana yang sangat lain itu. i thought it's all about fashion. where that fashion just shown for some fashion show. no wonder it's more than that. it become trend among ladies in Malaysia. saya tak tahu apa reaksi saya kalau terlihat dari mata ke mata si gadis menggayakan style itu. adakah saya akan menjerit, terpaku, , atau senyum sahaja. yang pasti saya akan berfikir dua tiga kali untuk menggayakan fashion miz hana. ataupun menerima sedikit style tersebut dan disesuaikan dengan cara saya yang simple.



Ya benar kehidupan kini tidak sama dengan masa lalu. kadang-kadang peraturan juga harus ditetapkan mengikut kesesuaian semasa. ramai yang mengatakan fashion miz hana ni sesuai untuk digayakan kini kerana nampak modern. yang dibawa oleh miz hana juga membawa imej wanita bertudung. wanita muslimah. tapi jangan terlalu taksub dengan pelbagai trend tersebut sehingga menimbulkan salah tanggap bahawa 'kamu bertudung hanya kerana fashion? atau kamu bertudung hanya kerana mengikut trend?' . so apa-apa pun yang kita nak buat, harus bebalik kepada niat dan konsep sebenarnya bertudung. *saya ingatkan pada diri juga. Allah yang berhak membolak balikkan hati manusia kan* Islam mengajar kesederhana.

p/s: setiap perkara harus ada perubahan kan. biar cantik di luar dan cantik di dalam juga. Amin. Semoga Allah menutup keaiban ku.

1 comment:

ida ladida said...

hana tajima..ikon fesyen bertudung. dia selalu pakai satin shawl mcm yuna selalu pakai tu ;)