Thursday, 28 June 2012

The value of experience

Assalamualaikum..

hye..

hmm..aku tak ada apa nak dikongsikan. cuma last monday aku ada masok tanding balas pantun. takada semegah mana pun. Alhamdulillah berjaya jugok lah masok final but unfortunately tak dpt num 1. apa2 pun, terima kasih kepada calvin sebab tolong aku praktis berpantun siang dan malam. bukan senang nak berpantun lebih2 lagi secara spontan. yang paling haru kumpulan aku ada dua budak chinese. dan aku ni pulak tak ada pengalaman pun masok tanding pantun ni. Tapi aku bangga jugak sebab aku cuba sedaya mungkin. Pantang mengalah sebelum ajal !!! yeahh!! semangat gitu kan..haha. Pengalaman itu yang penting kan. :)

yang ni kump satu. aku dah tak igt g nama kumpulan ni. yg pasti yang dok tgh tu budak major bm. pro tu.. dan dua org lagi masing2 dari PBC.  masa ni dok sedia mantel fizikal.

golongan penonton.. :)

tiga jejaka tu lawan kump aku masa final. kump imam muda. ~ ~ ~ hahaha.. aku tak puas hati tol lah. sorang major bm, sorang pulak minor bm. opkos la menang ya dak.. kalau tak menang beri malu je kan.


btw, nama kump aku lidah bebelit. jangan tanya kenapa nama tu dipilih. sekarang ni aku dah bosan tahap gaban. hari2 dok sini macam dok dlm err...tak tahu aku nak describe cam mana. lagi satu dalam masa beberapa minggu lagi aku akan ke SK ULU RANAN, KANOWIT. clap3!!! AKU BANGGA MENJADI GURU... GURU PELATIH..bwahahahah... jadi doa-doakan aku selamat di sana mengharungi cobaan dan rintangan bergelar bakal guru. Amin..

itulah dia sedikit sebanyak jurnal minggu ini. esok aku tak tahu apa pulak yg jadi. Mudah-mudahan semuanya dilimpahkan keredhaan Illahi. oh ya, yang anak dara sekalian udah ganti puasa belom.. ganti lah ye.. *arr..cakap mcm aku dah habis ganti* rasa nak lempang tak~~~ tak baik lempang2 orang. nak jugak ye guna ayat cenggitu.. *rasa nak sepak terajang tak?? wat da heck is dat??? ramai dok guna lempang2 terajang ye.. nape tak cakap *rasa nak cium peluk tak?? err..... ok lah. sblm aku mencarut lbh banyak lagi, baik aku behenti disini. 

p/s: kemanisan dalam mencapai kejayaan itu lebih indah dari kejayaan itu sendiri. PENGALAMAN value a lot ok!..

sekian, pesanan ringkas dari...

lots of love
mizmieyna

2 comments:

Si Tuyuk said...

Assalamualaikum..hihi..mina..beriklah pantun sikit...hahahaha

Rann said...

Kanowit??? waaa .. wife abg saya ngaja kat kanowit tapi bukan kat sekolah tuu. hehek. jaga diri and enjoy taw ~ :D

Ho yeahh !! I'm proud I AM A TEACHER-soon-to-be. ^_^