Friday, 22 June 2012

Muhasabah Jumaat #

Assalamualaikum..

Salam Jumaat kalian..

Iya memang,setiap muhasabah Jumaat saya memang versi skema. Apakan daya. Memandangkan saya dah diwartakan sebagai ahli kehormat Persatuan Bahasa Melayu IPGK* maka dengan ini saya nak bermuhasabah diri beserta puisi. Sila fahami. jika tidak faham bukan salah kamu tapi salah saya sebab saya buat ikut rasa saya. Hehe :)

Kulihat perjalanan ini teratur rapi,
tiada tanda akan berhenti,
namun, sebanyak manapun aku berlari
yang kucari itu bukan duniawi...

Kulihat awan masih di atas,
menutup hangat yang kian terbatas,
seperti ini jua imanku yang panas,
sekejap di bawah sekejap di atas...

Kulihat masa sepi tidak pernah surut
kemudian kukatakan ini tidak adil,
sedang Allah masih memberi
segala nikmat yang aku nanti

Kulihat jua masa senyumku pantas,
namun akhirnya, senyum sendiri..
dibuai mimpi..ketandusan, 
kemarau ini Ya Allah,
tanda aku tidak erti bersyukur...
sekadar untuk dir tetapi jarang memberi...

Titipkanlah jalan syurga untukku Ya Allah,
kirimkanlah carian pahala untuku Ya Rabb,
buatkan aku syukur, buatkan aku tergetar..
Lindungi segalanya disisiku jua dihatiku...
dengan sejuknya pandanganMu..

Amin.

Entri muhasabah Jumaat ni saya letak dalam label Muhasabah Jumaat. Ini bukan yang pertama, just sebelum ni tak kumpul.. ada terselit di mana-manalah. kalau rajin boleh cari..

Wassalam,

lots of love
mizmieyna

2 comments:

azurachan said...

Salam.. ktk orang Sarawak ka.
Salam perkenalan.. =)

Mieyna said...

wkmslm.. slm kenal juak. kmk originally sarawakian. :P